איידס 22.09.2021

מניעה וטיפול ב-HIV בקרב עובדות מין במדינת בנין

במחקר נמצא כי חשיפה למסרים הקשורים במניעת הדבקה ב-HIV משפרת את מניעת ההדבקה

בדיקת דם לגילוי HIV. אילוסטרציה

במדינת בנין ישנה היסטוריה ארוכה של תכניות למניעת הדבקות ב-HIV המיועדות לעובדות מין. במחקר זה השתמשו החוקרים במידע שנאסף מסקר שנערך בקרב עובדות מין ב-2017, על מנת להעריך את יעילות המניעה ואת קסקדת הטיפולים באוכלוסיה זו.

במסגרת המחקר גויסו עובדות מין בצורת דגימה של אשכולות לפי אתרי עבודתן. משתתפות המחקר מילאו שאלון ונאספו מהן דגימות לאיתור HIV. משתתפות אשר בדיקתן הראתה תוצאה חיובית התבקשו  לספק כתמי דם יבשים על מנת להעריך את העומס הנגיפי והעומס האנטירטרוויראלי. הערכה של שתי אסטרטגיות מניעה (בדיקות לגילוי HIV ומין בטוח) ואסטרטגיות הטיפול בוצעה על ידי שימוש בקומבינציה של משתנים ביולוגיים ודיווח עצמי.

ניתוח מאפייני הבסיס של משתתפות המחקר הדגים כי הגיל הממוצע של 1,086 משתתפות המחקר עמד על 30. כמו כן, מחצית ממשתתפות המחקר היו מבנין, ולשני שלישים היתה השכלת בית ספר יסודי או נמוכה מכך. עוד נמצא כי כמעט כל משתתפות המחקר הכירו את מחלת ה-AIDS ו-HIV.

תוצאות המחקר הראו כי 79.1% מהמשתתפות ביצעו בעבר בדיקות לגילוי HIV, ומתוכן 84.1% ביצעו בדיקה בשנה האחרונה. פרופורציית משתתפות המחקר אשר נחשפו בששת החודשים האחרונים למסרים הקשורים למניעה של HIV עמדה על 90.1%. בנוסף, נמצא כי נשים אשר נחשפו למסרים הקשורים למניעת הדבקה ב-HIV דיווחו על שימוש עקבי יותר בקונדום בחודש האחרון (69.0%) בהשוואה לאלו שלא נחשפו (48.5%; p<0.0001).

שיעור ההימצאות של HIV בקבוצת המחקר עמד על 7.7%. בנוסף, נמצא כי בקרב נשים חיוביות ל-HIV,י60.6% היו מודעות למצבן הרפואי, ומתוכן 90.5% קיבלו טיפול אנטירטרוויראלי ול-81.8% היתה תגובה של דיכוי העומס הנגיפי.

מחקר זה, אשר העריך את המניעה והטיפול ב-HIV בקרב עובדות מין בבנין, הראה כי על אף שישנן תכניות מניעה אשר פועלות כבר זמן רב, האינדיקטורים למניעה היו לרוב נמוכים. עוד נמצא כי הקישור לטיפול היה טוב, דיכוי ויראלי היה תת-אופטימלי, אך הידע אודות מצב רפואי של HIV חיובי היה נמוך. מחקר זה מדגים את החשיבות הרבה שיש לחשיפה למסרים הקשורים במניעת הדבקה ב-HIV וכן את הצורך בהגדלת כמות הבדיקות לגילוי HIV.

מקור:

Laurianne M. et al. Sexually Transmitted Diseases (2021). https://doi.org/10.1097/olq.0000000000001399

נושאים קשורים:  מחקרים,  מניעה,  HIV,  עובדת מין,  טיפול אנטירטרוויראלי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו